22.5.08

Reality (escena 1)

Personatges:
VÍCTOR
DOCTOR

Un sol focus damunt de Víctor. Víctor seu en una cadira, al centre de l’escenari; té les mans darrere del respatller de la cadira. Entra el Doctor: bata blanca, veu pausada.

DOCTOR. Bon dia, Víctor.

Víctor no es mou, no contesta.

DOCTOR. Com et trobes, avui?

Pausa. Víctor gira el cap lentament.

VÍCTOR. Malament.
DOCTOR. Has fet pipí, aquesta nit?
VÍCTOR. Una mica.
DOCTOR. Així m’agrada. Has de beure molta d’aigua. T’ho he dit ja, que has de beure molta d’aigua?
VÍCTOR. Estic inflat.
DOCTOR. És natural. M’acostaré i et donaré més aigua.

El Doctor s’acosta a Víctor. Afaga un pitxer amb aigua i un got que hi havia als peus de Víctor, posa aigua en el got i en fa beure Víctor. Víctor beu amb esforç, però s’acaba el got. Hi ha una pausa.

VÍCTOR. Estic inflat.
DOCTOR. (Deixa el got i el pitxer al terra, resta al costat de Víctor.) L’aigua et purifica, et fa net interiorment. Això és el que necessites. Et prepara. Amb l’ajuda de Déu, tot anirà bé. (Acarona un instant el cap de Víctor.) T’han informat del que et faran, ara?
VÍCTOR. Sí.
DOCTOR. Hi estàs d’acord?
VÍCTOR. Sí
DOCOR. Per això ets aquí, veritat?
VÍCTOR. Sí.
DOCTOR. Molt bé. Bon minyó. Ets una persona conseqüent, així m’agrada. Aquí no ens agraden, els inconstants. Dins de poc, amb l’ajuda de Déu, tot haurà acabat. Ella també està bé i també segueix el procediment normal. També fa pipí. No vull que hi pensis. Sé que hi penses però no vull que hi pensis. Ara t’has de concentrar en la teva situació. Has fet pipí, aquesta nit?
VÍCTOR. Ja m’ho ha preguntat.

Pausa.

DOCTOR. Has fet pipí, aquesta nit?

Pausa.

VÍCTOR. Sí. Un poc.
DOCTOR. Molt bé. (Li acarona el cap a Víctor.) Així m’agrada. Ets un bon minyó, un minyó molt bo…

Fosc, mentre el Doctor acarona el cap a Víctor.

Eivissa, 22 de maig de 2008